Årkonferenser

KALLAD TILL FRIHET

ELMs årskonferens 2024 på Åhus Missionsgård och ELF Kristianstad

Kristus har gjort oss fria, då är vi verkligen fria!
Att inte vara bunden till något, det måste ju vara den ultimata friheten. Eller? ”Vi lever i ett fritt land”, kan man ofta höra, men är vi verkligen fria? Jesus blev sänd till jorden för att utropa frihet för de fångna. Det finns mycket som fångar och binder oss, även om vi själva anser oss fria. Synd, skuld, rädsla, yttre omständigheter, ja, listan kan göras lång. Allt detta har Jesus kommit till jorden för att frälsa oss från och för att ge oss något annat. Att vara verkligt fri är att vara bunden till Kristus och att han får sätta oss fria att leva för honom. Bunden till Honom – fri hos Honom! Denna frihet får vi vara med och ropa ut över hela världen till alla de som fortfarande är fångna på olika sätt. Välkommen att vara med i detta mäktiga uppdrag!

VÄXA

ELMs årskonferens 2023 på Falketorp Missionsgård på Vikbolandet

Allt som är levande växer! Även vi som fått livet av Gud är kallade att växa på olika sätt. Bibeln undervisar oss om att växa i tro och kärlek och att vi ska få växa samman till en enhet som syskon i Guds familj. Vi är också kallade att så ut Guds ord så att evangeliet kan få växa och slå rot i andra människors hjärtan. Men all tillväxt är beroende av kontakt med livskällan. En gren kan inte överleva och växa utan kontakt med stammen. På samma sätt behöver vi som lärjungar förbli i Jesus och låta honom få växa till i våra liv. I hans närhet får vi både vila och växa.

ANDENS VIND ÖVER VÄRLDEN

ELMs årskonferens 2022 på Missionsgården Fridhem i Vännäs

Temat sätter fokus på hur Gud verkar ibland oss, både utomlands och i Sverige, men det anknyter också till den helige Andes förnyande verk.

VART ÄR VI PÅ VÄG?

ELMs digitala årskonferens 2020 från Lund